Helg med fiskeinslag!

Fredagen skaffade jag och sambon barnvakt och vi fick äran att, igen, lyssna till Gunnar Westrin med hans föreläsning "mitt liv som flugfiskare" som jag tidigare  skrev om honom så lyckas han fånga och engagera en publik!

Hans målande förklaring av naturen öppnar ens fantasi och man kan näst intill känna doften av fjällen, våtmarker och fisk!
Han skulle kunna få den mest ointresserade människan att vilja flugfiska. Fiske handlar om så mycket mer än bara fisk.



Denna kväll var de Bollnäs kommun i samarbete med Lidmanssällskapet 

Inte nog med en galet bra föreläsning så deltog jag, på dagen, i en intervju gällande vattenkraften. Denna intervju sänds ev redan nu i veckan på sverigesradio. Fortsättning följer...

Söndagen gick återigen i gäddans tecken. Vi ägnade hela dagen, nästan! Till att jaga den största, åter igen stod vi utan och fick njuta av naturen och de goda sällskapet.



Eftersom de inte blev något större resultat så fick kvällen spenderas framför en mer givande film! Alska!
Wow vilka bilder, vilken natur och vilken upplevelse! Fiskeporr på hög nivå ;-) 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fia´s bubblande

En blogg om delar av mitt liv! Min familj, mitt intresse och engagemang. En blandning av vardagen där mitt engagemang i kvinnofrid varvas med mitt intresse och engagemang för fiske och naturen därtill.

RSS 2.0