c&r och dumhuvuden!

Åsiktskrig, för eller emot, svart eller vitt, av eller på!
Vart är vi på väg!? Allt dras till sin spets och man möter varandra med en absolut oacceptans mot de man bemöter. De ställs absoluta motsater mot varandra och allt mellanting förintas!

Vad har detta med fiske att göra!? Jo detta ständiga krig om C&R, om man förutsätter att människor fiskare gör efter sunt förnuft så borde de inte kunna bli fel!? Eller!?

Jo åter igen så handlar de om kunskap. Och återigen så förlorar människor förståelse för andras nivåer av kunskap!

Istället för att upplysa och informera så döms folk ut, mordhotas, förlöjligas och kränks.

De är som att tålamod och tolerans fullständigt är blåstbort och alla ska ha kunskap innan de ger sig i kast med saker och ting. De finns inte utrymme att fela utan att få en rejäl dos av ord-stryk! Hur många fiskeintresserade avstår pga rädslan, hur många ungdomar blir hämmade? , är bara inom fiske dessa attityder finns? Nä de tror jag inte men att de tydligt syns! Ja de gör det.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Fia´s bubblande

En blogg om delar av mitt liv! Min familj, mitt intresse och engagemang. En blandning av vardagen där mitt engagemang i kvinnofrid varvas med mitt intresse och engagemang för fiske och naturen därtill.

RSS 2.0